Uvjeti kupnje (predugovorne obavijesti)
Uvjeti kupnje zajedno s Uvjetima korištenja i Politikom o zaštiti privatnosti sastavni su dio Ugovora o kupoprodaji između Kateme, obrt za trgovinu, marketing i usluge i kupca.
OSNOVNI PODACI
U smislu ovih uvjeta kupnje, kupac je fizička ili pravna osoba koja naručuje ili plaća uslugu dostave proizvoda posredstvom web stranice katema.hr (u daljnjem tekstu: web shop, Katema ili prodavatelj).
Ukoliko su u podacima o kupcu upisani podaci o pravnoj osobi, tada se kupcem smatra pravna osoba, a fizička osoba čiji su podaci uneseni smatra se ovlaštenom osobom kupca.
Kupcem se smatra svaka osoba koja naruči barem jedan proizvod, popuni tražene podatke i plati naručeni proizvod. Primatelj se smatra osoba kojoj se proizvod isporučuje, a različita je od osobe kupca.
Pravne osobe kao kupci podliježu primjeni Zakona o obveznim odnosima i Zakona o elektroničkoj trgovini, te se na njih ne primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača. Ovi Opći uvjeti poslovanja primjenjuju se na pravne osobe u dijelu koji se odnosi na cijenu i način plaćanja, glavna obilježja proizvoda, postupak sklapanja ugovora, opis načina isporuke i troškove dostave, opće informacije, odricanje od odgovornosti, jamstvo i servisne uvjete, program lojalnosti i trenutak sklapanja ugovora.
Ukoliko želite R2 račun, prihvaćate Uvjete poslovanja koji vrijede za pravne osobe: umjesto uvjeta kupnje, primjenjuju se odredbe zakona o Obveznim odnosima. Glavna razlika je u mogućnosti odustajanja od ugovora: firmama, obrtnicima i drugim pravnim osobama omogućujemo vraćanje kupljenih artikala u roku od 8 dana. Nabrojane pravne osobe nemaju mogućnost odustajanja od ugovora u roku od 14 dana od preuzimanja artikla bez razloga, kao što vrijedi za kupce (fizičke osobe).
PRODAVATELJ/ POSREDNIK U TRGOVINI/ IZVRŠITELJ USLUGA
Prodavatelj/posrednik u trgovini i izvršitelj usluga je: Katema, obrt za trgovinu, marketing i usluge, sa sjedištem u Trg Zlate Bartl 11 a, 48000, Koprivnica, Republika Hrvatska, OIB: 80039434963 (u daljnjem tekstu Prodavatelj).
POSLOVNA SPOSOBNOST
Prihvaćanjem Uvjeta prodaje Kupac izjavljuje da su svi podaci koje je dao o sebi istiniti i potpuni, da je poslovno sposoban te da ne postoje nikakve poznate mu zapreke naručivanju i kupnji proizvoda od Prodavatelja, tj. za kupnju putem Web-shopa.
ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA
Posjećivanjem i korištenjem Katema Web Shopa prihvaćate komunikaciju elektronskim putem. Time prihvaćate da svi sporazumi, obavijesti, priopćenja i ostali sadržaji koji su vam dostavljeni elektronskim putem zadovoljavaju pravne okvire kao da su ostvareni u pisanom obliku.
Ukoliko posjetitelj ili korisnik nema e-mail adresu ili unese netočnu ili zbog tehničkih razloga ne može primati e-mail prodavatelj nije dužan na drugi način pokušati obavijestiti korisnika o samoj narudžbi kao niti o eventualnim drugim detaljima vezanim uz narudžbu, dostavu, plaćanje, povrat sredstava, reklamaciju i slično.
Odabirom opcije Prijava na Newsletter dajete nam vašu suglasnost da vas elektronskim putem uključimo u naše marketinške i ostale aktivnosti.
CIJENE
Sve cijene prikazane u web trgovini izražene su u EUR za krajnjeg kupca. Izražene cijene su cijene bez PDV-a, jer nismo u sustavu PDVa. Također su to cijene bez troškova dostave, koji se izračunavaju pri završetku kupnje.
AKCIJSKE CIJENE vrijede isključivo u vrijeme akcije. Odgoda slanja ili preuzimanja proizvoda na akciji moguće je isključivo ukoliko su proizvodi plaćeni unaprijed, bilo uplatom na TR bilo kartičnim plaćanjem.
Za nepreuzete, neplaćene pošiljke i narudžbe po akcijskim cijenama ponovno slanje odnosno isporuka nije moguća po istim cijenama.
NARUDŽBA I TRENUTAK SKLAPANJA UGOVORA
Proizvodi se naručuju odabirom, korištenjem menija i popunjavanjem elektronskog formulara. Kupac može naručiti i kupiti proizvod kao registrirani ili kao neregistrirani korisnik. Proizvod se smatra naručenim kada kupac prođe cijeli postupak narudžbe ili preda telefonsku narudžbu.
Plaćanje naručenih proizvoda moguće je obaviti na slijedeće načine:
- E-banking-om
- općom uplatnicom/virmanom
Narudžba se smatra zaprimljenom:
- U slučaju plaćanja e-bankingom, općom uplatom i pouzećem – u trenutku kada www.katema.hr elektroničkim putem zaprimi narudžbu
U trenutku kada je narudžba zaprimljena, prodavatelj će elektronskim putem u obliku e-mail-a obavijestiti kupca o tome da je narudžba zaprimljena odnosno da je proizvod naručen.
U slučaju plaćanja e-bankingom i općom uplatom, ugovor se smatra sklopljenim u trenutku kada Katema zaprimi potvrdu da je iznos narudžbe uplaćen.
Ukoliko je proizvod naručen, a kao način plaćanja je odabran e-banking ili opća uplata, Katema se obvezuje rezervirati proizvod na skladištu u trajanju od 2 radna dana odnosno 1 radni dan za akcijske artikle, ne uključujući subotu. Nakon isteka 2 radna dana odnosno 1 radnog dana za akcijske artikle, od primitka narudžbe, Katema ne jamči za raspoloživost proizvoda.
Ukoliko naručeni proizvod nije raspoloživ na skladištu prodavatelj će obavijestiti kupca da proizvod trenutno nije raspoloživ.
Naručeni proizvod, ovisno o tome da li je dostupan na skladištu, prodavatelj isporučuje u najkraćem mogućem roku.
Zadržavamo pravo da ne pošaljemo narudžbe s neispravnim/nepotpunim kontakt-podacima, kao i narudžbe s e-mailom/telefonom na koji nitko ne odgovara. Zadržavamo pravo da tražimo plaćanje unaprijed prije slanja narudžbe, ukoliko je kupac prethodno odbijao preuzeti pakete koje je naručivao uz plaćanje pouzećem ili osnovano sumnjamo da se radi o osobi koja je prethodno odbijala preuzimati pakete, iako su osobni podaci drugačiji.
Korisnički podaci za fizičke i pravne osobe
- Izričito je zabranjeno korištenje ili uporaba tuđih podataka te lažno predstavljanje u ime druge pravne ili fizičke osobe.
Za kršenje odredbi Uvjeta iz ovog poglavlja, zadržavamo pravo, prema slobodnoj ocjeni, uskratiti registraciju ili ugasiti korisnički račun korisnika, bez obveze naknade korisniku bilo kakvog troška ili štete.
OSOBNO PREUZIMANJE NARUDŽBE U PROSTORU PRODAVATELJA:
Osobno preuzimanje narudžbe je moguće u našim prostorima, nakon zaprimanja narudžbe/uplate te nakon elektronske obavijesti da je narudžba spremna za preuzimanje.
ISPORUKA DOSTAVNOM SLUŽBOM I TROŠKOVI
Naručene artikle šaljemo dostavnom službom kao paket ili na paleti (ovisno o voluminoznosti i težini) u roku od 7 radnih dana od dana primitka narudžbe odnosno uplate (najčešće i ranije). Iznimno, uslijed nepredviđenih okolnosti, te eventualnog kašnjenja s isporukom naših principala, moguće je da isporuka traje nešto dulje od navedenog roka, o čemu ćete biti obaviješteni putem e-maila.
Troškove slanja i pakiranja snosi kupac. Troškovi slanja su prikazane kod svakog artikla, ovisno o tome iz koje ste zemlje.
U slučaju da kupac naruči robu i odbije ju primiti, Katema ima pravo uskratiti od uplaćenog iznosa kupoprodajne cijene iznos u visini troškova dostave i ostalih manipulativnih troškova iz cjenika dostave.
Zadržavamo pravo da ne pošaljemo narudžbe s neispravnim/nepotpunim kontakt-podacima, kao i narudžbe s e-mailom/telefonom na koji nitko ne odgovara. Zadržavamo pravo da tražimo plaćanje unaprijed prije slanja narudžbe, ukoliko je kupac prethodno odbijao preuzeti pakete koje je naručivao uz plaćanje pouzećem ili sumnjamo da se radi o osobi koja je prethodno odbijala preuzimati pakete, iako su osobni podaci drugačiji.
PRIJENOS VLASNIŠTVA I OBVEZE KUPCA
Prijenos vlasništva nad naručenom robom nastaje u trenutku predaje pošiljke dostavnoj službi.
KATEMA nije odgovorna u slučaju da niste unijeli adresu dostave ispravno, te iz tog razloga paket nije došao na odredište. KATEMA nije odgovorna ukoliko niste dobili obavijest o promjeni statusa narudžbe/slanju pošiljke zbog postavki Vašeg e-mail servisa.
U slučaju da niste prisutni na adresi dostave, Vaša je odgovornost preuzeti paket u poslovnici dostavne službe u vremenskom razdoblju koje određuje dostavna služba, odnosno dogovoriti novu dostavu ukoliko angažirana dostavna služba omogućava takav izbor.
Ukoliko Kupac koji nije zaprimio robu ponovno naruči robu putem Katema Web Shopa, prodavatelj zadržava pravo odbijanja daljnjeg procesuiranja narudžbe kao i pravo naplate dostavnih troškova od prethodnog slanja nepreuzete robe.
Dužnost Kupca je da osigura informacije o dostavnoj adresi i eventualnim dodatnim detaljima vezano uz dostavu (na primjer radno vrijeme tvrtke kojoj se dostavlja roba, dodatni opisi dostavne adrese ukoliko odredište nije potpuno jasno iz adrese). U slučaju odsustva takvih informacija, Prodavatelj će organizirati dostavu robe na najbolji način, ali tada ne prihvaća bilo kakvu odgovornost vezano za rok isporuke i rizike dostave.
Kupac je dužan prilikom preuzimanja pošiljke provjeriti eventualna oštećenja i odmah ih reklamirati dostavljaču koji je robu dostavio, odnosno tražiti izradu zapisnika o oštećenju ukoliko pošiljku preuzima u dostavnom uredu te odbiti preuzeti pošiljku. U tom slučaju se pošiljka vraća prodavatelju, a kupcu će biti poslana nova pošiljka.
MATERIJALNI NEDOSTACI PROIZVODA
Katema odgovara za materijalne nedostatke stvari koje prodaje na svojim stranicama, ukoliko su to oštećenja koja nisu bila navedena u opisu proizvoda, sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske posebice Zakonu o obveznim odnosima.
Naručeni proizvodi pakirani su na način da se uobičajenom manipulacijom u transportu/dostavi ne oštete.
U slučaju da je pošiljka oštećena u transportu, takva su oštećenja vidljiva pri preuzimanju pošiljke te u tom slučaju sugeriramo da pošiljku kupac ne preuzima. Molimo kupce da nas kontaktiraju kako bismo u što kraćem roku provjerili stanje pošiljke i riješili situaciju.
U slučaju vidljivog nedostatka proizvoda kod preuzimanja pošiljke, kupac nije dužan dopremljeni proizvod preuzeti, može odbiti primitak, te ne snosi troškove dostave takvog proizvoda. Smatra se da proizvodi koji su uredno zaprimljeni od strane kupca nisu imali vidljivi nedostatak te su odgovarali opisu.
Pri primitku robe provjera ispravnosti narudžbe ovisi o kupcu, te je kupac dužan da usporedi primljene artikle s računom, ukoliko nešto nedostaje dužan je u roku od osam dana uputiti pisani prigovor Prodavatelju jer naknadne reklamacije se neće uvažavati.
Odbijanjem primitka, dostavna služba će pošiljku vratiti Prodavatelju, uz napomenu da pošiljka sadrži nedostatak. Ukoliko proizvod ima skriveni nedostatak (onaj nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari) što kupac utvrdi po otvaranju proizvoda – kupac ima pravo na jednostrani raskid ugovora i povrat novca, zamjenu proizvoda, uklanjanje nedostatka ili sniženje cijene.