Reklamacije, prigovori i raskid Ugovora

PRAVO NA RASKID UGOVORA

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, čl.72., st.1, kupac ima pravo na jednostrani raskid ugovora, ne navodeći razloge za to, u roku od 14 dana od dana primitka naručenih proizvoda.
Kupac je sukladno članku 77. stavak 5. Zakona o zaštiti potrošača odgovoran za svako umanjenje vrijednosti kupljenog proizvoda koje je rezultat rukovanja kupljenim proizvodom. Umanjenje vrijednosti određuje službeni servis ili dobavljač.
Kako bi ostvario pravo na raskid ugovora, kupac je dužan o svojoj namjeri pismeno obavijestiti prodavatelja.
Ugovor možete jednostrano raskinuti slanjem nedvosmislene izjave u kojoj izražavate svoju volju da raskinete ugovor na trajnom mediju.
Kupac je dužan vratiti naručene proizvode o svom trošku. Vraćeni proizvodi moraju biti u istom stanju kako su i preuzeti.
Povrat novca bit će izvršen na isti način na koji je izvršena uplata.
Kupac je dužan robu predati ili poslati (na adresu gdje će se poslati) bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je Kupac uputio svoju odluku o jednostranom raskidu ugovora.
Izravne troškove povrata robe snosi kupac sam: U slučaju da koristi svoje pravo, kupac snosi trošak vraćanja robe i mora je vratiti u roku od 14 dana (Članak 77. ZZP).
Kupac isto tako snosi trošak svakog umanjenja vrijednosti robe (Članak 77.ZZP) (otpakirana roba, izgubljena dokumentacija i dijelovi, oštećenja, korištenje robe i slično), osim onoga koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.
O umanjenju vrijednosti kupljenog proizvoda u odnosu na oštećenje ambalaže odnosno oštećenje proizvoda koje nije uzrokovano provjerom funkcionalnosti proizvoda utvrđivati za svaki vraćeni proizvod pojedinačno te će o tome obavijestiti kupca nakon primitka vraćenog proizvoda.
Kako bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcioniranje proizvoda, rukujte i pregledajte proizvod (i) s dužnom pažnjom i (ili) na isti način kako bi Vam uobičajeno bilo dozvoljeno u našim prostorima. Bilo kakvo rukovanje ili pregledavanje proizvoda koje ne bi bilo u skladu s prethodno navedenim opisom pravilnog rukovanja i pregledavanja, moglo bi prouzročiti smanjenje vrijednosti proizvoda, za što imamo pravo umanjiti povrat uplate koju smo primili od Vas.
S obzirom na činjenicu da su predmeti koje prodajemo antikviteti, starine i starinski namještaj, potrudili smo se što je moguće preciznije opisati i prikazati proizvode. Za sva dodatna pitanja i informacije kontaktirajte nas na +38598521682 ili putem e-maila na info@katema.hr.
Uz to, preporučujemo Vam (kad god je to moguće) osobno preuzimanje antikviteta i proizvoda u našim prostorijama u slučaju da želite provjeriti i utvrditi stanje predmeta. Nakon izlaska robe iz našeg skladišta ne odgovaramo za štetu.

Ukoliko je proizvod vraćen neispravan, s većim oštećenjima ili bez dijelova i dokumentacije te ukoliko se isti ne dostave u naknadnom roku od 8 dana smatra se da Kupac nije ispunio svoju obavezu povrata robe te Prodavatelj nije dužan izvršiti povrat uplaćenih sredstava u cijelosti već se može raditi procjena umanjenja vrijednosti proizvoda.
Podsjećamo Vas da, od trenutka kad preuzmete proizvod i dok nam ga ne vratite, Vi ste odgovorni za taj proizvod i snosite odgovornost za bilo kakvo oštećenje.
Odbijanje preuzimanja paketa ne smatra se jednostranim raskidom ugovora. Da bi kupac uopće mogao koristiti svoje pravo jednostranog raskida Ugovora, podrazumijeva se da je proizvode preuzeo, a od kojeg trenutka počinje teći rok od 14 dana u kojem kupac ima pravo raskinuti Ugovor.

Isključenje prava na jednostrani raskid ugovora

Potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako je:

  1. ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena
  2. predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora
  3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču
  4. potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom
  5. ugovor sklopljen na javnoj dražbi
  6. predmet ugovora pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju

Pravne osobe kao kupci podliježu primjeni Zakona o obveznim odnosima, te se na njih ne primjenjuje Zakon o zaštiti potrošača.
Ukoliko želite R2 račun, prihvaćate Uvjete poslovanja koji vrijede za pravne osobe: umjesto uvjeta kupnje, primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima. Glavna razlika je u mogućnosti odustajanja od ugovora: firmama, obrtnicima i drugim pravnim osobama omogućujemo vraćanje kupljenih artikala u roku od 8 dana. Nabrojane pravne osobe nemaju mogućnost odustajanja od ugovora u roku od 14 dana od preuzimanja artikla bez razloga, kao što vrijedi za kupce (fizičke osobe).

REKLAMACIJE I POVRATI

Kupac ima pravo na opravdani prigovor i na povrat robe u sljedećim slučajevima:

  • Isporuka robe koja nije naručena
  • Isporuka robe koja ima grešku ili oštećenja koja nisu nastala u transportu, a za koja kupac nije prije obaviješten.

Rok za podnošenje reklamacije je 8 dana od primitka paketa.
U slučaju zahtjeva za povratom robe iz opravdanih razloga, kupac je dužan uputiti pisani prigovor Prodavatelju i to e-mailom na info@katema.hr ili na adresu: Katema, obrt za trgovinu, marketing i usluge, Trg Zlate Bartl 11a, 48000, Koprivnica.

Radi što bržeg utvrđivanja konkretne narudžbe na koju kupac ima prigovor, u prigovoru se mole kupci da navedu broj narudžbe, broj računa ili svoje korisničko ime. Katema potvrditi će primitak prigovora pisanim putem bez odgađanja a odgovor po čl.10.st.5. Zakona o zaštiti potrošača mora stići u roku od 15 (petnaest) dana od dana zaprimljenog prigovora.

U slučaju opravdanog prigovora, kupac ima pravo na raskid ugovora uz povrat uplaćenog iznosa ili zamjenu za ispravni, neoštećeni i valjani proizvod.

Katema prihvatiti će povrat oštećene, neispravne ili pogrešno isporučene robe o svom trošku, ukoliko se utvrdi da je prigovor opravdan te da kupac nije utjecao na ispravnost, oštećenje ili bilo kakav nedostatak robe. U slučaju opravdanog prigovora, trošak zamjene proizvoda s novim proizvodom u cijelosti snosi Katema.

Sva roba koju prodajemo je polovna i već korištena (starine, antikviteti i stari stilski namještaj). Svi proizvodi se mogu razlikovati u boji, ovisno o kameri i svijetlu.